Nedávné rozhodnutí německého soudu o právu jednotlivých spolkových měst omezit nebo zakázat vjezd automobilů s dieselovým motorem do jejich center může ohrozit české zájemce o ojetý vůz, kteří auto kupují od neznámého majitele.
Minulý týden jsme zjišťovali, zda se již ve zvýšeném počtu neobjevují v prodeji vozy, které splňují pouze normu Euro IV/V, za jakou cenu a kdo se takových vozů zbavuje. Podrobnosti zná Petr Přikryl, mluvčí iniciativy Nekupuj auto na ulic: „U velkých značkových prodejců jsme na nic neobvyklého nenarazili, ceny jsou u nich podobné, v některých případech i vyšší než u nás. Ovšem u soukromých inzerátů nebo v malých autobazarech je vše trochu jinak. Většinou jsme vyslechli příběh o nutnosti prodat vůz co nejrychleji z důvodu stěhování či užívání firemního vozu. V drtivé většině se navíc jednalo o automobily bez servisní knížky a s podezřele nízkým nájezdem ujetých kilometrů.“
Současná nabídka českých autobazarů disponuje desetitisíci prověřených vozidel, a proto každého případného kupujícího chceme upozornit, aby podobným příběhům při nákupu vozidla nepodlehl. Skutečnost je mnohdy jiná. Největší riziko tak hrozí především při nákupu mimo autobazar, kdy zájemce zláká zdánlivě výhodná cena.