Aktuální situace donutila většinu autobazarů zavést nový způsob nákupu auta. Zákazníci si mohou vybrat vůz online a nechat si přivézt auto až domů. Jak správně vybírat auto na dálku? Podívejte se na několik rad, jak postupovat opravdu „bezpečně“.

1) Prvním důležitým úkolem je výběr solidního prodejce, abyste měli jistotu, že dodrží všechny sliby. Pokud firmu neznáte, nemůžete na ní najít žádné reference nebo se vám cokoliv nezdá, jednání ani nezačínejte nebo ho skončete.

2) Výběr auta na webu je jednoduchý. Ale vždy preferujte vozy s prověřenou historií, kterou by vám prodejce měl doložit. To je dnes běžná prodejní praxe v zavedených firmách. Zajímejte se o aktuální slevy a výhody, jako je například snížení nebo odložení splátek na několik měsíců.

3) Když si vyberete vůz, kontaktujte prodejce a požadujte o voze maximum informací. Počítejte s tím, že prodejní rozhovor bude trvat déle, protože pracovník call centra s vámi bude připravovat podklady pro uzavření kupní, úvěrové nebo leasingové smlouvy, podle toho jaké financování si zvolíte. Také budete požádáni o zaslání některých dokumentů emailem.

4) Pokud je připravena nabídka k financování a pojištění, jedná se stále o nezávaznou rezervaci. Pořád ji můžete kdykoliv zrušit.

5) Prodejce by měl auto vydezinfikovat a vyškolený pracovník vám jej přistaví ke zkušební jízdě přímo domů nebo jinam podle vašich požadavků. Ukázka vozu by měla proběhnout za dodržování všech nařízených opatření a hygienických pravidel. Služba přistavení vozidla ke zkušební jízdě by měla být zdarma.

6) I po zkušební jízdě platí: Pokud si chcete koupi ještě promyslet, nemůže vás nikdo nutit k okamžitému rozhodnutí. Pokud se rozhodnete si vůz ponechat, prodejce by měl mít s sebou připravené veškeré smlouvy k podpisu. Součástí služeb u solidních firem je zajištění převodu na registru vozidel.

7) Solidní prodejci by měli také nabídnout záruky, že když se vám na voze nebude cokoliv líbit, dají vám možnost výměny za jiný vůz.

Certifikované autobazary také nabízejí službu výkupu vozidla na adrese zákazníka. Po telefonické dohodě s call centrem přijede pracovník výkupu a za dodržení všech hygienických opatření se zákazníkem obchod na místě pohodlně vyřídí včetně všech formalit spojených s odhlášením na registru.