O Donfeng Motor Corporation jste nejspíš ještě neslyšeli, přestože vyrábí víc než 3 a půl milionu vozů ročně, a patří tak do trojice největších čínských automobilek. Do Česka nedávno dorazily tři její modely, z nichž zvlášť jeden stojí za pozornost. Seznamte se s Dongfeng Fengon 5 Classic +.
Když si děti z generace těch Husákových chtěli půjčit „číňana“, mysleli tím pero. Až přijdou za svými rodiči dnešní potomci, budou náročnější – půjde jim o nové esúvéčko. Dongfeng totiž překvapivě není malé, levné auto, jakým si noví hráči obvykle testují zájem o své produkty. Automobilka to u nás „rozbalila“ ve velkém.
Do tohoto prostorného SUV není těžké se na první pohled zamilovat. Je totiž k nakousnutí. Elegantní křivky, vyvážené proporce, překvapivě pečlivě zpracované detaily. Přiznejme si, že takhle originální design bychom od Číny nečekali. A bezpečnost? Tu kromě airbagů zajišťuje nejmodernější skelet karoserie, vyrobený z vysokopevnostní oceli.
Pojďte dál, místa je tu dost
Interiér je také poměrně povedený. Dobře zpracovaná kůže, plasty, které sice nepotěší, ale ani neurazí. Hlavně je tu ale spousta místa pro dlouhé končetiny Evropanů. Vpředu a taky vzadu, což u aut jiných značek není úplně obvyklé. A díky rozměrným dveřím se bude snadno nastupovat i vaší babičce. Abychom nezapomněli, prostorný je rovněž kufr s elektrickým víkem. Zkrátka ideální auto pro rodinu!
Cena Dongfengu není sice úplně nejnižší, zato zahrnuje slušnou výbavu – elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, LED světlomety, panoramatické střešní okno, elektricky ovládané víko zavazadelníku, parkovací čidla nebo třeba automatickou klimatizaci.
Potřebujete auto? Tady ho máte
Pozitivatedy výrazně převažují, přesto to Dongfeng nejspíš nebude mít na začátku snadné. Pro české motoristy znamená velkou neznámou a zákazníci si budou muset značku napřed oťukat. Je ale dost možné, že fáze nedůvěry a předsudků nebude dlouhá. Vzpomeňme si, jak jsme ještě nedávno hleděli na čínské mobily, které dnes ovládají trh chytrých telefonů.
Čínské automobilky v posledních letech hodně pokročily. Místo mistrné nápodoby již existujícího používají vlastní invenci a především nejmodernější techniku, což může být při dobývání trhů mimo Asii velmi dobrý argument. Zvlášť v dnešní situaci, kdy je nedostatek nových vozů a snižuje se i nabídka zánovních aut zavedených značek.
Potřebujete auto? Nová automobilová značka v kombinaci se zajímavou cenou a nadstandardní výbavou nabízí možná nečekané, zato rozhodně atraktivní řešení.